VN Ren'Py [Dev thread] An Apartment in Paris (Un appartement à Paris)

Corellien

Member
Aug 19, 2019
182
175
Are the tags at the top of the final post or will there be more?
I re-quote the tags presented in the welcome message:
Intended TAGs (on release): VN / Ren'Py / 3DCG / Male Protagonist / Mobile Game / Nudity / Corruption / Exhibitionism / Groping / Handjob / Blowjob / Masturbation / Milf / Slow Burn / Teasing / Lingerie / Romance / Voyeurism / Oral sex / Vaginal sex / Male domination / Big ass / Big tits / Cheating / Date sim
These tags correspond to elements that should appear either in the first release or in subsequent updates.
In fact, most describe the general structure of the game: VN / Ren'Py / 3DCG / Male Protagonist / Mobile Game / Date sim...
The others are a bit obvious in a game that talks about sex: Nudity / Groping / Handjob / Blowjob / Masturbation / Milf / Lingerie / Oral sex / Vaginal sex / Big ass / Big tits...
And some allow to highlight the tone, the atmosphere, the general orientation of the game: Corruption / Exhibitionism Slow Burn / Teasing / Romance / Voyeurism / Male domination / Cheating...

In the longer term, the game should explore other avenues. They will depend in particular on the wishes within the team: it is important to work on something that interests us and I do not want to see a person involved in the project leave it just because they have not want to participate in a project that addresses a kink that bothers him, for whatever reason. So I set up a tool that allows everyone to put a veto on a tag that we don't want to see in the game. The basic list includes all the tags that I could identify on this platform (that's a lot). I myself put down some vetoes (there are subjects on which I don't feel like writing at all like bestiality) and pointed out those for which I am not hot, but not hostile either.

In the end, it should allow us to see a lot of other things. In particular, I planned to give a place to homosexuality and bisexuality, to the harem, to BD/SM...

Did you have a proposal for us as an additional tag?

================================

Are the tags at the top of the post final or will there be more?
Je re-cite les tags présentés dans le message d'accueil :
Intended TAGs
(on release): VN / Ren'Py / 3DCG / Male Protagonist / Mobile Game / Nudity / Corruption / Exhibitionism / Groping / Handjob / Blowjob / Masturbation / Milf / Slow Burn / Teasing / Lingerie / Romance / Voyeurism / Oral sex / Vaginal sex / Male domination / Big ass / Big tits / Cheating / Date sim
Ces tags correspondent aux éléments qui devraient apparaître soit dans la première release, soit dans les mises à jour qui suivent.
En fait, la plupart décrivent la structure générale du jeu : VN / Ren'Py / 3DCG / Male Protagonist / Mobile Game / Date sim...
Les autres sont un peu des évidences dans un jeu qui parle de sexe : Nudity / Groping / Handjob / Blowjob / Masturbation / Milf / Lingerie / Oral sex / Vaginal sex / Big ass / Big tits...
Et quelques-uns permettent de mettre en évidence le ton, l'ambiance, l'orientation générale du jeu : Corruption / Exhibitionism Slow Burn / Teasing / Romance / Voyeurism / Male domination / Cheating...

Sur le plus long terme, le jeu devrait explorer d'autres pistes. Elles dépendront tout particulièrement des souhaits au sein de l'équipe : il est important de travailler sur quelque chose qui nous intéresse et je n'ai pas envie de voir une personne investie dans le projet le quitter juste parce qu'elle n'a pas envie de participer à un projet qui aborde un kink qui le gêne, quelle qu'en soit la raison. J'ai donc mis en place un outil qui permet à chaque mettre de poser un véto sur un tag qu'on ne veut pas voir dans le jeu. La liste de base comporte l'intégralité des tags que j'ai pu recenser sur cette plate-forme (ça fait beaucoup). J'ai moi-même posé quelques vétos (il y a des sujets sur lesquels je n'ai pas du tout envie d'écrire comme la bestialité) et signalé ceux pour lesquels je ne suis pas chaud, mais pas hostile non plus.
Au final, ça devrait nous permettre d'aller voir pas mal d'autres choses. J'ai notamment prévu de donner une place à l'homosexualité et à la bisexualité, au harem, au BD/SM...
Tu avais une proposition à nous faire comme tag complémentaire ?
 
  • Like
Reactions: Before I Forget

Corellien

Member
Aug 19, 2019
182
175
So I went back to see my list, which I hadn't updated for a while (several months). The writing has progressed well since and I can therefore confidently announce the tags that are already in the written script.
Here is the updated list below... but I would like to point out that I also notice that there are things missing. In fact my list of tags is not that long and it is possible that there are others, in particular if we list a little the sexual possibilities, like cunnilingus (we will say that it is included in 'oral sex', doggy style, missionary... (all three of which are already present in the scenario).
In alphabetical order :
  • 3DCG
  • big-ass
  • Big tits
  • Blowjob
  • cheating
  • dating sim
  • Groping
  • hand job
  • interracial
  • Lingerie
  • male domination
  • male protagonist
  • Milf
  • Nudity
  • Oral-sex
  • Romance
  • School setting
  • Teasing
  • Tit job
  • titfuck
  • Vaginal-sex
  • Visual novel
  • Voyeurism
By the way, we can notice duplicates or almost duplicates... who knows the subtle difference between titjob and titfuck?

================================

Du coup, je suis retourné voir ma liste, que je n'avais pas mis à jour depuis un moment (plusieurs mois). L'écriture a bien avancé depuis et je peux donc annoncer sereinement les tags qui figurent déjà dans le scénario écrit.
Voici donc ci-dessous la liste mise à jour... mais je précise que je constate aussi qu'il y manque des choses. En fait ma liste de tags n'est pas si longue que ça et il est possible qu'il en existe d'autres, en particulier si on liste un peu les possibilités sexuelles, comme le cunnilingus (on va dire que c'est inclus dans 'oral sex', la levrette, le missionnaire.. (qui sont toutes les trois déjà présentes dans le scénario).
Par ordre alphabétique :
  • 3DCG
  • Big ass
  • Big tits
  • Blowjob
  • Cheating
  • Dating sim
  • Groping
  • Handjob
  • Interracial
  • Lingerie
  • Male domination
  • Male protagonist
  • Milf
  • Nudity
  • Oral sex
  • Romance
  • School setting
  • Teasing
  • Tit job
  • Titfuck
  • Vaginal sex
  • Visual novel
  • Voyeurism
Au passage, on peut remarquer des doublons ou quasi-doublons... qui connaît la différence subtile entre titjob et titfuck ?
 

Corellien

Member
Aug 19, 2019
182
175
I've updated our tag list.
You can see it .
It'll be update during the dev.
If you want something, you can ask.
And don't forget to support us if you like the project! ;)
 

Corellien

Member
Aug 19, 2019
182
175
Ce matin, j'ai commencé l'écriture d'une nouvelle séquence, celle de la deuxième séance de yoga d'Amandine. Il y aura plusieurs variations selon si le MC aura déjà participé avec elle ou l'aura juste regardée (autorisé ou pas). La principale étant la deuxième participation.
==================
This morning, I started writing a new sequence, that of Amandine's second yoga session. There will be several variations depending on whether the MC has already participated with it or just watched it (allowed or not). The main one being the second participation.
 

Corellien

Member
Aug 19, 2019
182
175
Ces derniers jours nous avons travaillé sur une mise à jour du Patreon. C'est un outil important pour nous permettre de recevoir des soutiens financiers, très utiles pour aider au développement du jeu et, autant que possible, rémunérer le travail des membres de l'équipe.
N'hésitez pas à aller y faire un tour et à liker ou commencer à nous soutenir dès maintenant. Il y aura du contenu réservé aux patrons régulièrement, on s'organise pour que ça soit un espace d'information intéressant, complété par le serveur Discord.
=============================
For the past few days we have been working on an update to the Patreon. It is an important tool to allow us to receive financial support, very useful to help the development of the game and, as much as possible, to remunerate the work of the members of the team.
Don't hesitate to go and have a look and like or start supporting us now. There will be content reserved for bosses regularly, we organize ourselves so that it is an interesting information space, supplemented by the Discord server.
 

Zero-

Newbie
Mar 22, 2023
73
183
What an interesting game, the IA thing is very novel, they don't have a future release date yet?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Corellien

Corellien

Member
Aug 19, 2019
182
175
What an interesting game, the IA thing is very novel, they don't have a future release date yet?
We hope to be able to offer you a first demo in the coming weeks. We are currently fine-tuning the project for the first part. It will be a short intro, but one that sets the tone and, we hope, will help us start gaining support and followers.
==========================
Nous espérons pouvoir vous proposer une première démo dans les semaines qui viennent. Nous en sommes à peaufiner le projet sur la première partie. Ce sera une intro courte, mais qui donnera le ton et qui, nous l'espérons, nous permettra de commencer à obtenir des soutiens et des followers.
 
  • Red Heart
  • Like
Reactions: zerofreak and Zero-

Corellien

Member
Aug 19, 2019
182
175
I am working on the code for the first part of the game. Most of the 3D renders for it are ready. It's starting to look like something!
 

Corellien

Member
Aug 19, 2019
182
175
As I took charge of the coding of the game (under Ren'Py), I stopped writing the script for a bit to devote myself to this aspect of the game. I'm starting from level zero, but the basics don't seem very complicated.
I was able to create a playable version of the beginning of the game (with all the artwork already done) and continued a bit to address the real technical difficulties.
I registered on Discord groups to be able to benefit from the generous advice of other developers, it is very pleasant to be able to exchange.
Currently, I am thinking about the best way to manage the various variables defining a character. I also add a small in-game notification that informs the player when a score is modified (especially when a choice has an impact on the game). It requires reorganizing some things and better understanding how the Ren'Py language works. Exciting!

===============================================

Comme j'ai pris en charge le codage du jeu (sous Ren'Py), j'ai arrêté un peu d'écrire le scénario pour me consacrer à cet aspect du jeu. Je pars du niveau zéro, mais les bases ne semblent pas très compliquées.
J'ai pu créer une version jouable du début du jeu (avec toutes les illustrations déjà réalisées) et j'ai continué un peu pour aborder les vraies difficultés techniques.
Je me suis inscrit sur des groupes Discord pour pouvoir profiter des généreux conseils d'autres développeurs, c'est très agréable de pouvoir échanger.
Actuellement, je suis en train de réfléchir à la meilleure manière de gérer les diverses variables définissant un personnage. J'ajoute aussi une petite notification in-game qui informe le joueur quand un score est modifié (notamment quand un choix a une incidence sur le jeu). Ça nécessite de réorganiser certaines choses et de mieux comprendre le fonctionnement du langage Ren'Py. Passionnant !
 
  • Like
Reactions: | Vee |

Corellien

Member
Aug 19, 2019
182
175
I continue to work on the Ren'Py code of the game, with the recent integration of the role-playing game system that I've created. This system serves as the background for the game's universe. These characteristics apply to the main character and allow for very fine-tuned character development based on the player's choices throughout the game. So, I'm moving away from the binary 'good/bad' approach in favor of psychological traits that will result in a very different character in different playthroughs.
As I implement these changes, I'm adding additional variations. I'm quite pleased with the results so far.
Unfortunately, progress on the images front has been slow. Therefore, I'm contemplating the possibility of creating 3D renders myself. This entails a significant learning curve and an upgrade of my computer equipment. I will keep you posted on this aspect of the project.

=============================

Je continue de travailler sur le code Ren'Py du jeu, avec dernièrement l'intégration du système de caractéristiques du jeu de rôle que j'ai créé et qui me sert de toile de fond pour l'univers du jeu. Ces caractéristiques s'appliquent au personnage principal et permettent de le modeler, au fil du jeu, très finement selon les choix du joueur. Je laisse donc de côté l'approche binaire "good/bad" au profit de traits psychologiques qui permettront d'avoir un personnage très différent selon les parties.
À mesure que j'intègre ces changements, j'ajoute des variations supplémentaires. Je suis assez content du résultat jusqu'à maintenant.
Malheureusement, côté images, ça n'avance pas. Je réfléchis donc à la possibilité de me mettre à réaliser des rendus 3D moi-même. Ce qui passe par encore une grosse phase d'apprentissage et un renouvellement de mon équipement informatique. Je vous tiendrais au courant de cet aspect du projet.
 

Corellien

Member
Aug 19, 2019
182
175
It's been a while since I provided an update.
Life is quite busy, and since I haven't released anything yet, I prefer to take my time.
As I mentioned before, managing the team proved to be very complicated. The images were very beautiful but created slowly, and corrections were challenging to implement.
In the end, the people who originally wanted to contribute to the game gradually dropped out, so I am continuing the adventure on my own for now. I had already taken control of the essential elements needed for development, so now I just have to take care of the visuals. "Just have to"? It's obviously easier said than done... So, I started following online tutorials to learn 3D modeling (especially in Blender) and creating quality renders. To be honest, I'm far from mastering it. Firstly, because I don't have much time to dedicate to this task (it was one of the reasons I wanted to collaborate with 3D artists rather than doing it myself). Secondly, because I don't have a very powerful PC for this kind of task. However, I still make some attempts, but progress is slow.
At the same time, I've been steadily continuing the scriptwriting, focusing on its improvement. Since I handle the code (Ren'Py), I can easily add many small things here and there that enrich the narrative, especially more variations based on the player's previous choices. There are several different characteristics that impact the choices offered or simply how characters behave and interact.
I'm still learning things in Ren'Py; I'm far from being an expert.

=================================

Voilà quelques temps que je n'avais pas donné de nouvelles.
La vie est bien remplie et comme je n'ai pas encore sorti quoi que ce soit, je préfère prendre mon temps.
Comme j'en avait déjà parlé, la gestion de l'équipe s'est avérée très compliquée. Les images étaient très belles, mais réalisées lentement et les corrections étaient compliquées à faire.
Au final, les personnes qui voulaient à l'origine participer au jeu ont abandonné petit à petit, je poursuis donc l'aventure seul pour le moment. J'avais déjà repris en main l'essentiel des éléments nécessaires au développement, il ne me manque donc plus qu'à m'occuper aussi des visuels. "Plus qu'à" ? C'est évidemment plus facile à dire qu'à faire... J'ai donc commencé à suivre des tutoriaux en ligne pour apprendre la modélisation 3D (notamment dans Blender) et à réaliser des rendus de qualité. Pour ne pas vous mentir, j'en suis loin. D'abord parce que je n'ai pas beaucoup de temps à consacrer à cette tâche (c'était une des raisons pour lesquelles je souhaitais collaborer avec des artistes 3D plutôt que de me lancer moi-même). Ensuite parce que je n'ai pas un PC très solide pour ce genre de tâche. Ça ne m'empêche pas de faire quelques essais, mais j'avance doucement.
En parallèle, j'ai continuer tranquillement l'écriture du scénario, et plus particulièrement son amélioration. Comme je m'occupe du code (Ren'Py), je peux facilement ajouter plein de petites choses par-ci, par-là qui enrichissent la narration, en particulier de plus nombreuses variantes selon les choix précédents du joueur. Il y a plusieurs caractéristiques différentes qui impactent les choix offerts ou simplement la manière dont les personnages se comportent entre eux et dialoguent.
Je continue à apprendre aussi des choses dans Ren'Py, je suis encore loin d'être un as.
 

SecretGame18

Creating realistic and original visual novel
Game Developer
Feb 5, 2019
285
1,175
It's been a while since I provided an update.
Life is quite busy, and since I haven't released anything yet, I prefer to take my time.
As I mentioned before, managing the team proved to be very complicated. The images were very beautiful but created slowly, and corrections were challenging to implement.
In the end, the people who originally wanted to contribute to the game gradually dropped out, so I am continuing the adventure on my own for now. I had already taken control of the essential elements needed for development, so now I just have to take care of the visuals. "Just have to"? It's obviously easier said than done... So, I started following online tutorials to learn 3D modeling (especially in Blender) and creating quality renders. To be honest, I'm far from mastering it. Firstly, because I don't have much time to dedicate to this task (it was one of the reasons I wanted to collaborate with 3D artists rather than doing it myself). Secondly, because I don't have a very powerful PC for this kind of task. However, I still make some attempts, but progress is slow.
At the same time, I've been steadily continuing the scriptwriting, focusing on its improvement. Since I handle the code (Ren'Py), I can easily add many small things here and there that enrich the narrative, especially more variations based on the player's previous choices. There are several different characteristics that impact the choices offered or simply how characters behave and interact.
I'm still learning things in Ren'Py; I'm far from being an expert.

=================================

Voilà quelques temps que je n'avais pas donné de nouvelles.
La vie est bien remplie et comme je n'ai pas encore sorti quoi que ce soit, je préfère prendre mon temps.
Comme j'en avait déjà parlé, la gestion de l'équipe s'est avérée très compliquée. Les images étaient très belles, mais réalisées lentement et les corrections étaient compliquées à faire.
Au final, les personnes qui voulaient à l'origine participer au jeu ont abandonné petit à petit, je poursuis donc l'aventure seul pour le moment. J'avais déjà repris en main l'essentiel des éléments nécessaires au développement, il ne me manque donc plus qu'à m'occuper aussi des visuels. "Plus qu'à" ? C'est évidemment plus facile à dire qu'à faire... J'ai donc commencé à suivre des tutoriaux en ligne pour apprendre la modélisation 3D (notamment dans Blender) et à réaliser des rendus de qualité. Pour ne pas vous mentir, j'en suis loin. D'abord parce que je n'ai pas beaucoup de temps à consacrer à cette tâche (c'était une des raisons pour lesquelles je souhaitais collaborer avec des artistes 3D plutôt que de me lancer moi-même). Ensuite parce que je n'ai pas un PC très solide pour ce genre de tâche. Ça ne m'empêche pas de faire quelques essais, mais j'avance doucement.
En parallèle, j'ai continuer tranquillement l'écriture du scénario, et plus particulièrement son amélioration. Comme je m'occupe du code (Ren'Py), je peux facilement ajouter plein de petites choses par-ci, par-là qui enrichissent la narration, en particulier de plus nombreuses variantes selon les choix précédents du joueur. Il y a plusieurs caractéristiques différentes qui impactent les choix offerts ou simplement la manière dont les personnages se comportent entre eux et dialoguent.
Je continue à apprendre aussi des choses dans Ren'Py, je suis encore loin d'être un as.

Courage for your project. The mountain seems very high; you have to move forward step by step. However, doing everything alone requires a colossal amount of work. Why not, but make sure you 'want' it. Is it worth it? What are my motivations? Or continue to look for another image creator under Daz.

Just don't have any regrets

-----------------------------------

Courage pour ton projet. La montagne semble très haute, il faut avancer étape par étape.
Cependant tout faire seul demande une quantité de travail colossale. Pourquoi pas, mais assure toi de le "vouloir", est-ce que cela vaut le coup ? Quelles sont mes motivations ?
Ou continuer à chercher un autre créateur d'image sous daz.
Il ne faut juste pas avoir de regret.
 
  • Like
Reactions: Corellien

Corellien

Member
Aug 19, 2019
182
175

The development of the video game "An Apartment in Paris" is ongoing.
Since the initial visuals were created by individuals who have since left the project, I've been searching for new partners and conducting some tests with a few potential collaborators. All of this is still in the discussion phase. If I do team up with someone, it'll be essential to establish a strong partnership built on trust that can last for several years.
Alongside these negotiations, I'm continuing to improve the code of the existing content. This includes enhancing the scheduling system for the main character, which will make player choices in the game easier. Players will have the ability to make highly impactful decisions and choose the order in which they want to do things, or even opt not to do them at all if they wish. I'm also implementing a touch of randomness, which should add a slight variation to each playthrough, in addition to the storyline influenced by the choices made.
This fine-tuning doesn't stop me from continuing to write new scenes to advance the narrative. There's emotion, there's intimacy, and a sprinkle of adventure. And I still have so much more to tell!
I'm also dabbling in 3D creation using Blender, UnReal, or DAZ, in addition to my skills with image editing in the Adobe suite.
My current goal is to keep progressing on these different fronts: writing, coding, 3D, and finding a partner.
###################################################################
FRENCH
Le développement du jeu vidéo "An Apartment in Paris" se poursuit. Les premiers visuels ayant été réalisés par des personnes qui ont abandonné le projet, j'ai cherché d'autres partenaires et fait quelques tests avec certains. Tout cela est encore en cours de discussion. Si je m'associe à quelqu'un, on aura besoin de nouer ensemble un partenariat solide, capable de durer plusieurs années, pour travailler en confiance. En parallèle de ces négociations, je poursuis l'amélioration du code du contenu déjà écrit, avec notamment une gestion améliorée du planning du personnage principal, qui facilitera les choix du joueur dans le jeu. Il sera possible d'avoir des choix très impactants et de choisir l'ordre dans lequel on veut faire les choses, voire de ne pas les faire du tout si on veut. Il y aura aussi un petit côté aléatoire, que je suis en train de mettre en place, et qui devrait permettre à chaque partie d'être légèrement différente, en plus de la trajectoire liée aux choix. Ce peaufinage ne m'empêche pas de continuer à écrire de nouvelles scènes pour faire avancer l'histoire. Il y a de l'émotion, du sexe et un brin d'aventure. Et j'ai encore tellement de choses à raconter ! J'expérimente aussi un peu la création 3D dans Blender, UnReal ou DAZ, en plus de mes compétences de travail sur les images avec la suite Adobe. Mon objectif actuel est de continuer à progresser sur ces différents plans : écrite, code, 3D et recherche de partenaire.
 

Mookys

Well-Known Member
Dec 19, 2022
1,508
2,149
This game looks promising. Good luck to the developer. ;)

Ce jeu a l'air prometteur. Bon courage au développeur pour la suite.
 
  • Red Heart
Reactions: Corellien